Mode en luxury

Russell Advocaten heeft een groot aantal klanten in de wereld van mode en luxury.

Heeft u het Webinar “Do’s en don’ts bij de zieke werknemer” gemist? Bekijk hier de opname!

Russell Advocaten heeft al jarenlang een groot aantal klanten in de wereld van de mode (internationale merken, importeurs, winkelketens) en luxury (A-merkartikelen, food & beverage, vier- en vijfsterrenhotels). Wij kunnen u bijstaan in alle aspecten van uw bedrijfsvoering:

  • Bescherming van uw merk en goede naam
  • Aansprakelijkheid
  • Vastgoed: winkel en bedrijfsgebouwen
  • Vergunningen
  • Personeel
  • Structuur van uw onderneming

Meer over ons aanbod kunt u lezen in onze brochure Fashion en retail.

Onze advocaten voor mode en luxury

Maak kennis met onze specialisten voor mode en luxury

gevelreclame-weblijst.65c47c

Ons kantoor

Russell Advocaten richt zich op ondernemers, directeur-grootaandeelhouders (dga’s), bestuurders, commissarissen, vermogende particulieren en expats. Wij staan u graag op alle fronten bij in uw dagelijkse bedrijfsvoering. Wij geven u juridisch advies, bemiddelen tussen verschillende partijen en ondersteunen u bij een gerechtelijke procedure.

Tarieven

Onze uurtarieven zijn marktconform. Kosten die in het kader van de opdracht aan derden verschuldigd zijn (zoals leges, deurwaarderskosten en griffierechten) worden van tevoren met u besproken.

Daarnaast zijn wij bereid om vaste tarieven voor bepaalde diensten af te spreken. Na een persoonlijk gesprek met u kunnen wij bepalen of uw zaak zich daarvoor leent. Het betreft doorgaans zaken die juridisch relatief eenvoudig te doorgronden zijn.

Geen gefinancierde rechtshulp (Raad voor Rechtsbijstand)
Wij nemen geen zaken aan op basis van de door de staat gefinancierde rechtshulp, de “toevoeging”. Of u voor een toevoeging in aanmerking komt kunt u terugvinden op de website van de Raad voor Rechtsbijstand: www.rvr.org.

Procederen

Mode en luxury actueel

Onze advocaten publiceren geregeld blogs, nieuwsbrieven, artikelen en boeken over mode en luxury. Hieronder vindt u een overzicht daarvan.

  • Retail
  • Arbeidsrecht en ontslag

17 juni 2021: Webinar “Do’s en don’ts bij de zieke werknemer”

17 juni 2021

Heeft u het webinar gemist? Bekijk dan de opname hiervan! Als uw werknemer zich ziek meldt, roept dit tal van lastige vragen op. Wat zijn uw re-integratieverplichtingen tijdens de ziekteperiode? Wat mag u – met het oog op privacywetgeving – wel en niet noteren over uw zieke werknemer? Tijdens het webinar op 17 juni 2021 gaven wij een praktische toelichting op deze en andere vragen.

lees verder
  • Mode en luxury
  • Procederen, arbitrage en mediation

De voordelen van arbitrage

19 mei 2021

Procederen hoeft niet altijd bij een rechter. Er zijn ook andere manieren om een juridisch conflict op te lossen. Een belangrijk en vaak aantrekkelijk alternatief is arbitrage. Zeker als u internationaal zaken doet. Wat zijn de voordelen van arbitrage?

lees verder
  • Ambassades
  • Arbeidsrecht en ontslag

Russell Advocaten aanbevolen door The Legal 500 2021

20 april 2021

Russell Advocaten is voor het 17e jaar op rij opgenomen in The Legal 500. We zijn blij met deze erkenning voor de kwaliteit van onze juridische dienstverlening door experts en cliënten. Lees wat zij over ons schrijven:

lees verder
  • Franchise, distributie en agentuur
  • Contracten

Distribution & Agency in the Netherlands

25 februari 2021

Russell Advocaten heeft in de Lexology Guide Distribution & Agency het hoofdstuk over Nederland geschreven. Lexology is de grootste bron voor internationaal juridisch nieuws, analyses en inzichten voor advocatenkantoren en bedrijfsjuristen.

lees verder
  • Franchise, distributie en agentuur
  • Contracten

Contracten: Hoe kunt u doorverkoop via internet beperken?

5 februari 2021

Verkoop via internet biedt vele mogelijkheden om klanten te bereiken, maar hoe houdt u als leverancier controle over de doorverkoop van uw producten via internet? Wat mag wel? Wat mag niet? Welke rechten hebben uw distributeurs?

lees verder
  • Franchise, distributie en agentuur
  • Arbeidsrecht en ontslag

Wat verandert er in 2021 voor ondernemers en werkgevers?

16 december 2020

Zoals ieder jaar zijn er per 1 januari de nodige wijzigingen in wet- en regelgeving. In deze blog vindt u de belangrijkste veranderingen voor ondernemers en werkgevers.

lees verder
  • Mode en luxury
  • Vastgoed en huur

Coronamaatregelen kunnen reden zijn voor huurverlaging

29 september 2020

De coronamaatregelen gelden als een onvoorziene omstandigheid. Dat betekent dat er reden kan zijn voor huurverlaging in de horeca en de retailsector. Wat moet de huurder bewijzen om recht te hebben op een lagere huur? En hoe kan de verhuurder zich daartegen verzetten?

lees verder
  • Franchise, distributie en agentuur
  • Contracten

Contracten: Distributie of agentuur?

23 september 2020

De distributie- en agentuurovereenkomst worden nogal eens door elkaar gehaald. Dat is ook niet zo gek: ze lijken veel op elkaar. Toch is het heel belangrijk om u bewust te zijn van de verschillen. Waarom is dit zo belangrijk? En wat zijn de verschillen?

lees verder